Üye Girişi
E-Posta Adresiniz :
Şifreniz :
Üyelik Formu
E-Posta Adresiniz :
*
Şifreniz :
*
Adınız :
*
Soyadınız :
*

            Normal ateş ortalama 37.2 derece civarıdır ama biz doktorlar genelde 37.5 derecenin üzerini yüksek ateş olarak kabul ederiz. Esasında yüksek ateş vücudumuzda ki önemli savunma mekanizmalarından birisidir. Dışarıdan giren yabancı virüs ve bakteriler ateşe karşı duyarlı olup ateşimiz yükselince hareket ve saldırı güçleri azalır. Vücudun savunma hücreleri ise düşman mikroorganizmalara saldırı görevlerini yüksek ateşte daha iyi yaparlar. Ateş, pirojen maddelerin beynimizin alt tarafında bulunan “hipotalamus” bölgesi tarafından algılanması sonucu ortaya çıkar. çocukların daha sık ateşlenmesinin nedeni bağışıklık sistemlerinin ateş yapan pirojenlere alışık olmamasıdır. Yaşlı kişilerde kuvvetli enfeksiyonlarda bile ateş yükselmeyebilir. Bu yüzden küçük bir çocukta 38 derece ateşe gülüp geçerken aynı dereceyi yaşlı bir hastada görürsek önemseriz...

            Demek ki neymiş? Doktoru aksini söylemedikçe ve (çocuğunuz havale geçirme açısından sabıkalı değilse) hafif ateş yüksekliklerinde hemen ateş düşürücü ilaç vermeyeceğiz. Hele 38.5 derece altında ki ateşlerde telaşlanmak, şuruplara sarılmak yok. çocuğunuzu soymanız ve ılık bir duş almanız yeterli olabilir. İçinizde ki doktora güvenip, vücudunuza, koruyucu mekanizmalarını kullanması ve hastalığı yenmesi için vakit tanıyın. Basit ateşlenmelerde, eğer eklem ağrısı, döküntü gibi “başka önemli bir bulgu” yoksa bekleme süresi 2-3 gündür. 38.5 derece üzerindeki ateşlerde paracetamol grubu bir ateş düşürücüyü altı saatlik aralarla verebilirsiniz. (İkinci altı saatte ateşi yüksek değilse gene vermeyin)

1-Sakın asprin vermeyin (Reye sendromuna neden olabilir)

2-Sakın kendi başınıza antibiyotik başlamayın.

çocuklarda yüksek ateşle birlikte gelen iştahsızlığı normal karşılamak ve zorla bir şeyler yedirmeye çalışmamak gerekir. Yüksek ateş sıvı kaybına neden olduğundan bol sıvı almasını teşvik etmeniz yemek yedirmenizden daha önemlidir...

DİKKAT! öKSüRüK ve SOĞUK ALGINLIĞI İLAçLARI çOCUKLARDA öLüME YOL AçABİLİYOR!.. (02.04.08)

İngiltere’de Pediatri İlaçları Uzman Danışma Grubu (Paediatric Medicines Expert Advisory Group) ve İnsan İlaçları Komisyonu (Commission on Human Medicines) Mart 2008’de  çocuklarda kullanılan öksürük ve soğuk algınlığı ilaçlarının etkinlik ve güvenirliğini yeniden değerlendirdi . Amerika Birleşik Devletleri Besin ve İlaç Yönetimi (FDA), basın açıklaması ile öksürük ve soğuk algınlığı ilaçlarının 2 yaşın altındaki çocuklarda, nadiren de olsa ölüm, konvülziyonlar, kalp hızında artma ve bilinçte azalma gibi ciddi ters reaksiyonlara yol açabileceğini bildirdi. 
FDA yetkilileri, hastalığı tedavi etmeksizin sadece belirtilerini gideren bu ilaçların, 2 yaşın altındaki çocuklardaki güvenirlik ve etkinliğinin kanıtlanmadığını açıkladı. 
İngiltere’de 2 yaşından küçük çocuklarda öksürük ve soğuk algınlığı ilaçlarının kullanımı ile ilişkili beş ölüm raporu (ilki 1981 yılında) bildirildi. 
 

Çocuklarınızda mutlaka kullanmanız gerekiyorsa sadece parasetamol gurubu (içinde ilaveten dekonjestan olmamasına dikkat edin) ilaç verebilirsiniz. Serum fizyolojikli basit burun açıcılar dışında dekonjestan içeren burun açıcılar kullanmayın. 

• Aşağıda sayılan etken maddeleri içeren reçetesiz öksürük ve soğuk algınlığı ilaçları 2 yaşın altındaki çocuklarda kullanılmamalıdır. 
- Bromfeniramin, klorfeniramin ve difenhidramin (antihistaminikler) 
- Dekstrometorfan ve folkodin (antitussifler) 
- Guafenezin ve ipeka (ekspektoranlar) 
- Fenilefrin, psödoefedrin, eferin, oksimetazolin ve ksilometazolin (dekonjestanlar) 

02 Nisan 2008 Çarşamba / 17620 Kişi Okudu
Yorumlar
Copyright © 2006 - 2017 DoktorMurat.Net, Yasal Uyarı ve Gizlilik, Site Haritasi
Dr.Murat KINIKOĞLU Sağlıklı Yaşam Rehberiniz
İntermed Sağlık Merkezi Teşvikiye cad. No: 63 Nişantaşı Şişli/İstanbul
Tel: 0212 225 06 60 - Faks: 0212 2250895