Üye Girişi
E-Posta Adresiniz :
Şifreniz :
Üyelik Formu
E-Posta Adresiniz :
*
Şifreniz :
*
Adınız :
*
Soyadınız :
*
Tüm dünyada ilaç firmalarına karşı büyük bir güvensizlik var. Bunun sebebi firmaların ilaçlarının iyi yönlerini öne çıkarırken yan tesirlerinden hiç bahsetmemeleri, doktorları ve hastaları uyarmamaları. Bu durumu kolesterol ilaçlarında da görüyoruz, statin grubu ilaçların kalp hastalığını engellediğini söylüyor ama yan tesirlerinden hiç bahsetmiyorlar. Örneğin geçen ay basında gündeme gelen statin grubu kolesterol ilaçlarının şeker hastalığına yol açma etkisini ben şahsen hastalarımda görüyordum. Ben göreceli olarak az sayıda hastamda bu yan tesiri fark ederken ilaç firmalarının bilmemesi imkânsız. (Yan tesirleri gizliyorlar demeye dilim varmıyor.) Firmaların, içinde bulunduğumuz internet çağında hiçbir şeyi uzun süreyle saklayamayacaklarını bilmesi lazım. Geçen hafta internet siteme bir okurumdan özetle şöyle bir mail geldi: “Sayın hocam, 5 yıl önce kalp damarıma stent takıldı. O günden beri kolesterol ilacı kullanıyorum ama bende yorgunluk ve halsizlik yapıyor, spor yapamaz hale geliyorum. İlacı kullanınca kan testosteron (erkeklik hormonu) seviyem düşüyor, ilacı bırakınca tekrar yükseliyor.” (Keşke her hasta bu kadar dikkatli olsa.) Düşünün benim Büyükçekmece’de yaşayan okurum statinlerin testosteron seviyesini düşürdüğünü fark ediyor, ilaç firması fark etmiyor! Olacak iş mi bu... Neyse ki bu konuları araştıran bağımsız üniversiteler var da geç de olsa doğru bilgiye ulaşıyoruz. Tam da bu ay bana mail atan okurumun gözlemlerini doğrular mahiyette bir araştırma yayınlandı: Florance Üniversitesinden doktorlar yaş ortalaması 51 olan, seksüel gerilemeden şikâyetçi 3484 erkeği takibe alıyorlar ve görüyorlar ki kolesterol ilacı alan hastaların kanındaki serbest ve total testosteron seviyelerinin düşme riski almayanlara göre iki misli daha yüksek. O zaman tekrar edelim; kolesterol ilaçları kolesterolü yüksek olan herkesin leblebi gibi yutacağı ilaçlar değildir. Öncelikle sıkı (ve doğru) bir diyet uygulamalı, düşmemesi halinde ilacı düşünmeliyiz.  
04 Mayıs 2010 Salı / 16268 Kişi Okudu
Yorumlar
Copyright © 2006 - 2017 DoktorMurat.Net, Yasal Uyarı ve Gizlilik, Site Haritasi
Dr.Murat KINIKOĞLU Sağlıklı Yaşam Rehberiniz
İntermed Sağlık Merkezi Teşvikiye cad. No: 63 Nişantaşı Şişli/İstanbul
Tel: 0212 225 06 60 - Faks: 0212 2250895