Üye Girişi
E-Posta Adresiniz :
Şifreniz :
Üyelik Formu
E-Posta Adresiniz :
*
Şifreniz :
*
Adınız :
*
Soyadınız :
*

 

Journal of Internal Medicine dergisi Mayıs 28
 
Zaman zaman boş yere tansiyon ilacı kullanan veya gereğinden fazla ilaç kullanan hastalarla karşılaşıyorum. Asında ilaçla olmamak kaydıyla düşük tansiyon hoşuma gider. İlaçla fazla miktarda tansiyonun düşürülmesiyse halsizlik, güçsüzlük, baş dönmesi gibi şikâyetlere neden olur. Journal of Internal Medicine dergisinde ( May 28) yayınlanan bir çalışma tansiyon ilacı verilen hastaların % 8’inde tansiyonun fazla düştüğünü ve bu durumun hastalara zarar verdiğini gösterdi. Araştırmacılar bu sonuca ulaşmak için 1 milyon şeker hastasının tansiyonunu takip etmişler. Hastaların % 82’si ilaçlarını düzenli kullanmış, % 8’inde tansiyon fazla miktarda düşerken % 6 hastanın tansiyonu kontrole girmemiş. Çalışma sonuçlarını değerlendiren Michigan Tıp Fakültesinden Dr. Eve Kerr, her hastaya aynı standart tedaviyi vermenin  doğru olmadığını tansiyonun fazla düşmesi halinde tedavinin yeniden düzenlenmesinin önemli olduğunu açıklamış.
Bu çalışmadan çıkaracağımız pratik sonuç şu olabilir: tansiyon ilacı kullanıyorsanız ve tansiyonunuz hep 110/70 mmHg ve altında çıkıyorsa doktorunuzla ilacın dozu hakkında bir görüşme yapmanız yararlı olabilir. 
 
02 Haziran 2012 Cumartesi / 15111 Kişi Okudu
Yorumlar
Copyright © 2006 - 2020 DoktorMurat.Net, Yasal Uyarı ve Gizlilik, Site Haritasi
Dr.Murat KINIKOĞLU Sağlıklı Yaşam Rehberiniz
İntermed Sağlık Merkezi Teşvikiye cad. No: 63 Nişantaşı Şişli/İstanbul
Tel: 0212 225 06 60 - Faks: 0212 2250895